Online video is populair en niet zonder reden: het is een krachtig medium om je vindbaarheid te vergroten.
In deze snelle tijd nemen internetters steeds minder de tijd om teksten volledig te lezen; ze willen informatie snel tot zich nemen. Video is daar uitermate geschikt voor.
YouTube is populair
Dat YouTube populair is, is algemeen bekend. Op YouTube is veel meer te zien dan muziekvideo’s en filmpjes over grappige huisdieren.
Voor je bedrijf heeft het plaatsen van een filmpje op YouTube grote voordelen. Natuurlijk niet over je schattige puppie, maar achtergrond informatie over je bedrijf of een uitleg over een bepaald product.
Enorme groei video
Iedere minuut wordt er voor meer dan 70 uur aan beeldmateriaal online gezet op YouTube. Bezoekers kijken zo’n 4 miljard uur aan video per maand! Schrikbarend veel, reken maar eens terug naar een minuut …
En dit blijft maar groeien. De verwachting is dat in 2014 de helft van het internetverkeer bestaat uit video.
YouTube en vindbaarheid
YouTube is de de tweede zoekmachine na google. Belangrijk dus om ook via deze zoekmachine vindbaar te zijn.
Wist je trouwens dat mobiele gebruikers tot 2,5 maal langer video kijken dan desktop gebruikers. De markt van mobiel internet stijgt nog steeds. Doe er je voordeel mee!
Enkele feiten over video:
- 1 op de 3 mensen kijkt dagelijks naar online video
- video vergroot het vertrouwen in je onderneming
- het geeft de bezoeker een beter inzicht in jouw bedrijf, je producten of diensten en jouw persoon
- hierdoor wordt de betrokkenheid bij je bedrijf vergroot
- het vergroot je impact
- het zorgt voor meer conversie
- de kans op verkoop wordt met 64% vergroot als je je productinformatie als een filmpje aanbiedt
- een beeld zegt meer dan duizend woorden; hoeveel beelden gaan er in 1 minuut video?
Optimalisatie video
Uiteraard ben je er niet met het plaatsen van een bedrijfsfilm of een productbeschrijving. Het is voor je vindbaarheid heel belangrijk je video te optimaliseren door die een pakkende titel en dito omschrijving te geven en de juiste tags (zoekwoorden) erbij te vermelden.
Het spreekt voor zich dat je het filmpje ook inpast op je eigen website en natuurlijk ook een link op je zakelijke facebook pagina. Hoe meer pagina’s naar jouw filmpje linken, hoe beter de vindbaarheid.
Zelf aan de slag
Uiteraard heeft YouTube een uitgebreid informatiecentrum. Daar vind je antwoord op de meeste vragen. Wist je bijvoorbeeld dat het mogelijk is om filmpjes die je gemaakt hebt met je mobiele telefoon kunt plaatsen. Heel handig!
Heb je nog vragen over het optimaliseren van je video’s en het doorplaatsen naar je website, kun je uiteraard contact met me opnemen. Ik help je graag verder.
Interessante artikelen:
- meest gemaakte fouten op LinkedIn
- google plus neemt langzaam in populariteit toe
- facebook voor kleine ondernemers: goed artikel met voorbeelden hoe je facebook als kleine ondernemer in kan zetten