Internet steeds belangrijker voor consumenten.
Wat doe jij om bij te blijven?
Alweer de laatste nieuwsbrief van dit jaar, wat is de tijd omgevlogen!
Ik hoop dat je een succesvol jaar achter de rug hebt en vol goede voornemens bent om van 2011
een topjaar te maken.
Zelf heb ik enorm veel plannen. In de loop van volgend jaar wil ik die graag met je delen.
Je kunt weer waardevolle en interessante informatie verwachten over je website, je naamsbekendheid en alles wat ermee samenhangt.
En uiteraard scherpe aanbiedingen voor drukwerk en print service.
Een tipje van de sluier voor 2011:
- veel informatie over email marketing en de mogelijkheden. In de loop van 2011 gaat glissy deze service aanbieden.
- momenteel vergroot ik mijn kennis over google adwords, in het nieuwe jaar wil ik die ervaringen graag met je delen
Het einde van de detailhandel?
Waarschijnlijk niet aan je aandacht ontsnapt: eind november verscheen het rapport Retail 2020.
Opgesteld in opdracht van ondernemersorganisatie CBW-Mitex. Hier kun je het hele rapport downloaden of lees het persbericht.
Opmerkelijke uitkomst is, dat veel winkeliers nog niet beseffen welke invloed internet heeft op het koopgedrag van consumenten. Sterker nog, als men op de oude voet doorgaat, is het aantal
zelfstandige ondernemers in deze branche over 10 jaar met 30 tot 50% gekrompen!
Wat kun je als winkelier doen?
Online aanwezig zijn is een must om te kunnen overleven. Dus een goede website, eventueel een webshop, klantenbinding door het versturen van nieuwsbrieven én aanwezig zijn (cq. genoemd worden) op het internet. Zorg dat je aanbevelingen krijgt, maak een profiel op Facebook en Twitter, wees zelf actief op diverse fora op jouw vakgebied.
Niet alleen voor winkeliers …
In principe geldt bovenstaande voor alle bedrijfstakken. Dus wat let je, maak nog dit jaar een profiel aan op LinkedIn, Facebook, Twitter en eventueel Hyves.
Begin met het opbouwen van een email bestand om nieuwsbrieven te gaan versturen.
Nieuwsbrief versturen: respecteer de spam-wet!
Let op: je mag alleen email adressen gebruiken van bestaande klanten of van personen/bedrijven die zich zelf aangemeld hebben. Doe je dit niet, loop je de kans om als spam aangemerkt te worden met alle gevolgen van dien.
Wil je meer weten over de voorwaarden waaraan je adressenbestand moet voldoen? Plus tips om je bestand uit te breiden. Vraag dan het GRATIS boekje aan. Stuur me een berichtje en je krijgt de info in je mailbox (pdf)