5 tips om een succes van je website te maken
Goede voornemens voor 2012
Een nieuw jaar, daar horen goede voornemens bij. Helaas beginnen die nu alweer te sneuvelen. Het blijft moeilijk om oude gewoontes te laten varen en nieuwe aan te wennen. Je bent snel geneigd weer in je vertrouwde ritme door te gaan, weer op de automatische piloot over te stappen. Ik ken het maar al te goed.
Over goede voornemens gesproken. Volgens een artikel in het FD van vorige week, staat een nieuwe professionele website bij veel ondernemers hoog op het lijstje van goede voornemens.
De omzet moet omhoog en internet is een ideale en snelle manier om nieuwe klanten te bereiken.
Trends voor 2012
- Mobiel internet wordt nog belangrijker, aandeel tablets groeit verder.
- De consument koopt steeds vaker online.
- De groei van social media zal ook dit jaar onverminderd doorzetten.
- Google probeert aan te haken met google+.
Social Media steeds belangrijker
Vooral Facebook maakt een ongekende groei door. In Nederland al bijna 6 miljoen accounts, Hyves is voorbij gestreefd.
Ook wereldwijd is de opmars niet meer te stuiten, zeker voor de zakelijke markt. Zo heeft Heineken op Facebook meer dan 5 miljoen fans. Coca Cola heeft inmiddels meer bezoekers op Facebook dan op de reguliere website.
Let maar eens op bij tv-commercials. Steeds vaker wordt het facebook adres vermeld in plaats van het “gewone” internet adres.
Ideaal om veel mensen te bereiken, jongeren waarderen als nieuwsbron Facebook zelfs meer als de krant.
Ook interessant voor lokale ondernemingen
Ik hoor je denken: leuk hoor voor al die multinationals. Maar wat heb ik eraan, als lokaal of regionaal bedrijf.
Nou meer dan je denkt. Zeker als je je richt op de particuliere markt.
Facebook is laagdrempelig en je kunt eenvoudig nieuwtjes en tips delen met je fans.
Let wel dat je een bedrijfspagina aanmaakt! Op internet is veel informatie te vinden over het opstarten van een zakelijke pagina. Uiteraard kan ik je verder op weg helpen.
Wat is een goede, professionele website?
Maar nu even terug naar het artikel uit het Financiële Dagblad. Wat is nu eigenlijk een professionele website? En hoe maak je die succesvol?
Met een strak uiterlijk alleen ben je er niet. Met een technisch hoogstandje ook niet. Het is een combinatie van veel verschillende factoren.
Realiseer je dat goed voordat je maar ook aan verandering of aanpassing denkt. Het maken van een succesvolle website is complexer dan je denkt!
5 Tips – om je een beetje op weg te helpen:
- Informeer eens bij een betrouwbare, professionele webbouwer. Niet die aardige buurman of je handige neefje.
Geloof me, het is een discipline waar veel bij komt kijken. Die investering verdien je later zeker terug. - Met het (laten) bouwen van een nieuwe site ben je er niet. Je website moet constant in beweging blijven om succesvol te worden/blijven.
Dat wil zeggen: regelmatig updaten, nieuwe stukjes schrijven, nieuwe aanbiedingen e.d. - Zorg voor een goede mix van uiterlijk, techniek, gebruiksvriendelijkheid en uitnodigende teksten.
- Verplaats je in je ideale bezoeker.
Welke informatie verwacht die op je site aan te treffen. Hoe kan je het vertrouwen winnen. Welke vragen kunnen ontstaan.
Hou een enquete of informeer eens bij bestaande relaties/klanten. - Integreer social media in je site. Als je nog niet zo actief bent, begin dan met het opnemen van de buttons, zodat bezoekers je kunnen volgen of fan kunnen worden.
Meer weten?
Wil je meer halen uit je website kan ik het boek verleiden op internet van Aarjan van Erkel ten zeerste aanbevelen.
Uiteraard kan je altijd contact met mij opnemen voor een eerlijk en vrijblijvend advies.