Hoe goed wordt jouw website gevonden?
7 manieren om beter gevonden te worden
Oktober loopt al weer op zijn einde en zoetjesaan gaan we al op de winter aan.
Heeft dit jaar je tot nu toe zakelijk gebracht wat je wilde? Of staat de toptijd nog voor de deur.
In ieder geval tijd om weer eens kritisch naar je website te kijken.
En dit keer niet naar de inhoud maar naar de vindbaarheid. Nu vrijwel ieder bedrijf een website heeft, is het steeds meer een sport om goed gevonden te worden, of liever, beter dan je collega bedrijven.
Probeer je bedrijf eens te vinden in Google, of een andere zoekmachine, op branche en plaatsnaam.
Bijvoorbeeld schilder Eijsden of restaurant Maastricht.
Duidelijk mag zijn dat het eenvoudiger is om op pagina 1 of 2 te komen als je schilder in Eijsden bent, dan restaurateur in Maastricht.
Maar je wilt ook klanten uit de omgeving. Hoe zijn dan de resultaten?
Om de vindbaarheid te verbeteren is SEO, search engine optimization ofwel zoekmachine optimalisatie, het toverwoord. Een professioneel bureau inhuren is erg duur. Vraag jezelf af of de kosten tegen de baten opwegen. Gelukkig kan je zelf veel doen om beter gevonden te worden.
De zeven beste manieren zijn:
- Controleer of je site aangemeld is bij de grootste zoekmachines als google, bing e.d.
- Meld je bedrijf (met internetadres) gratis aan bij verschillende zoekpagina’s, zoals startpagina, bedrijvengidsen, ilocal e.d. Maar denk ook aan locale en regionale zoekpagina’s.
Hier vind je een handig overzichtje. Vergeet de zoekpagina’s van je eigen branche niet.
Let wel: overdaad schaadt, kies de beste eruit. - Maak je Google-places vermelding compleet.
- Meld je aan bij bijvoorbeeld LinkedIn,, Hyves of Facebook, zet er een link naar je site bij.
Of ga twitteren. - Doe aan linkruil met bedrijven/instellingen waar je zaken mee doet.
Jij plaatst een link naar hen en zij een naar jouw bedrijf. Maar let op: dit is enkel zinnig als het waardevolle links zijn, die iets met je bedrijf of dienst te maken hebben.
Ook hier: overdaad schaadt! - Schrijf eens een stukje of geef je commentaar op een artikel op een site die over jouw vakgebied gaat, uiteraard met link.
Doe je dat deskundig, heb je grote kans dat men je site gaat bezoeken om meer over je bedrijf te weten te komen. - Maak een Google AdWords account aan.
Dit is enkel handig als je daadwerkelijk meer omzet kunt halen uit meer bezoekers aan je website.
Regelmatig heeft Google acties en geven ze een tegoed van bv. € 50,00 gratis. Let wel, je moet je aanmelden en een account aanmaken. Deze opstartkosten moet je wel betalen (ca € 10,00)
Wees je ervan bewust dat er behoorlijk wat tijd in gaat zitten. Heb je daar geen zin in of tijd voor?
Laat glissy het voor je regelen. Neem contact op en vermeld je branche en je wensen, dan krijg je een
prijsopgave. Afhankelijk van je wensen liggen de kosten tussen de € 75,= en € 400,=.
Achteraf krijg je een overzicht van de aanmeldingen.